Według amerykańskiego Revenue Management Solutions sytuacja na rynku w związku ze wzrostem cen będzie jeszcze trudniejsza. Wszyscy działający w branży gastronomicznej to wiedzą, lecz część może nie wiedzieć jakie kroki należy podjąć, aby nie wypaść z gry. Kluczem do „sukcesu” (tak, sukces w tej branży uległ redefinicji) jest odpowiednie zarządzanie kosztami i cenami w swoim lokalu. Opracowano trzy zasady, które powinny przyświecać właścicielom restauracji podczas podejmowania decyzji dotyczących cen w 2022 roku.
Przy niższej sile nabywczej konsumentów wprowadzanie strategii cenowej bez względu na konsumenta jest ryzykowne. Wzrost cen w menu może spowodować, że Goście zrezygnują z regularnego odwiedzania Twojego lokalu lub zaczną poszukiwać alternatywy. Z drugiej strony, uzależnianie decyzji dotyczących strategii cenowej od Gościa optymalizuje rentowność biznesu.
Kierując się tą zasadą, należy rozważyć:
Wrażliwość cenowa (ang. price sensitivity) to stopień, w jakim cena produktu wpływa na zachowania zakupowe konsumentów.
Trudno przewidzieć, co nas jeszcze czeka w tym roku. Niemal wszystkie koszty stałe stoją w obliczu nieuchronnego wzrostu, a inflacja weryfikuje zdolność i chęć konsumentów do wydawania pieniędzy na jedzenie poza domem. W dobie wielu niepewności można wyznaczyć pewny cel: zadbać o ruch Gości w swoim lokalu oraz zachować odpowiednią marżę.
Aby zwiększyć elastyczność swojej strategii cenowej, przy jednoczesnym zachowaniu najlepszych praktyk, rozważ poniższe:
Pamiętaj, że celem powyższych działań jest utrzymanie ruchu Gości w Twojej restauracji i zachowanie optymalnej wartości marży sprzedawanych dań i napojów. Wzrost cen w menu o 5% może wydawać się jedynym sposobem na przetrwanie, ale ponieważ konsumenci stają się bardziej wrażliwi na ceny usług, zbyt duży skok może popchnąć ich w kierunku konkurencji.
Rosnące koszty pracy i towarów są powodem obecnego kryzysu. Ale czy podobna sytuacja utrzyma się za pół roku? Odpowiedź brzmi: i tak, i nie. Warto wziąć pod uwagę:
W dobie inflacji opracowanie strategii cenowej w swoim lokalu gastronomicznym jest kluczowe. Strategia ta musi nie tylko zaspokajać potrzeby biznesowe, ale wymaga też (lub przede wszystkim) wzięcia pod uwagę perspektywy konsumenta - Gościa restauracji.
Jako BVA działamy w branży gastronomicznej, aby dostarczać naszym Klientom rozwiązania dopasowane do ich potrzeb, w tym rozwiązania dotyczące strategii cenowej, inżynierii menu czy zarządzania kosztami przedsiębiorstwa. Jeśli potrzebujesz wsparcia w wybranym aspekcie, skontaktuj się z nami jeszcze dziś.