Twój lokal ma dużo Gości i dobre opinie, a zyski są wciąż małe? A może w Twoim lokalu brakuje Gości, a Ty nie wiesz, gdzie popełniasz błąd?
To przykłady pytań, z którymi zgłaszają się do nas właściciele lokali gastronomicznych i nasi Klienci. Nie świadczą one o braku dostatecznej wiedzy, lecz wynikają z realiów prowadzenia biznesu gastronomicznego. Pracując długie godziny w restauracji można łatwo stracić zdolność obiektywnego spojrzenia na własny biznes.
Mamy na to radę - audyt operacyjny dla gastronomii.
Audyt operacyjny dla gastronomii umożliwia dogłębną analizę wewnętrznych procesów, a także identyfikację obszarów do doskonalenia.
Słowo „audyt” wywodzi się z łacińskiego słowa audire, co oznacza: słuchać, przesłuchiwać się, badać. Dlatego w ramach usługi audytu operacyjnego obserwujemy, przysłuchujemy się i analizujemy. Na podstawie naszych obserwacji i wniosków z analizy, wyznaczamy te obszary, lub ich elementy, które wymagają poprawy i opracowujemy plan naprawczy.
Audyt operacyjny restauracji może różnić się w swoim zakresie - skupiać się na wybranym obszarze funkcjonowania i zarządzania restauracją, a w formie kompleksowej obejmuje wszystkie kluczowe obszary.
Poniżej elementy audytu w wersji kompleksowej:
Integralną część audytu stanowi jego podsumowanie, wraz z zebranymi wnioskami i rekomendacjami. Nasi Klienci mogą samodzielnie wdrażać zmiany w oparciu o przygotowane rekomendacje, jednak najczęściej decydują się na kontynuację współpracy i usługę kompleksowego wdrożenia zmian.
To jedno z kluczowych pytań, które zadają sobie nasi Klienci przed podjęciem decyzji o przeprowadzeniu audytu w swoim przedsiębiorstwie, a my chętnie na nie odpowiadamy, ponieważ korzyści jest wiele:
Do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, i takie też mogą być korzyści z przeprowadzonego audytu operacyjnego w Twojej restauracji. Chcesz porozmawiać o korzyściach dla Twojego biznesu?
Podczas realizacji jednego z naszych projektów, współpracowaliśmy z właścicielem dwóch restauracji z kuchnią japońską. Na podstawie wstępnej analizy potrzeb, w trakcie audytu skupiliśmy się na ujednoliceniu standardów i procesów - ma to szczególne znaczenie przy otwieraniu kolejnych punktów. Przeprowadzając audyt, zauważyliśmy, że do zestawów sushi dodawana jest zbyt duża ilość sosu sojowego i wasabi. Dzięki zmniejszeniu ich porcji, nasz Klient zaoszczędził kwotę rzędu 750 zł miesięcznie, co w skali roku wynosi 9 tys. zł.
Innym przykładem wdrożonych zmian po przeprowadzonym audycie była decyzja o wprowadzeniu opłaty za opakowania na wynos. Wydając w ciągu roku średnio 100 tys. opakowań i pobierając opłatę w wysokości 2 zł za sztukę, dało to 200 tys. zł dodatkowego przychodu dla restauracji.
W rozmowach z naszymi Klientami zawsze podkreślamy, że pozornie małe zmiany przynoszą najczęściej spektakularne rezultaty. Tak też było i w tym przypadku.
Audyt operacyjny to nie tylko narzędzie kontrolne, ale przede wszystkim szansa na poprawę kluczowych obszarów funkcjonowania restauracji i Twojego biznesu.
Analizując krok po kroku strukturę kosztów i przychodów, ofertę gastronomiczną, grupę odbiorców, strategię komunikacji, procesy produkcji, politykę surowcową i standardy operacyjne, wskazujemy obszary wymagające poprawy, co finalnie przekłada się na wzrost efektywności i rentowności. Wdrażając zmiany na podstawie wniosków i rekomendacji z audytu, lokale gastronomiczne zapewniają sobie nie tylko przetrwanie, lecz zwiększają swoją konkurencyjność na wymagającym rynku restauracyjnym.
Masz pytania?
Skontaktuj się z nami!